Selamat Datang / Welcome

"Tidak Melayu Hilang Di Dunia"

Sunday, June 7, 2009

Media Cetak Negara Adil dan Sama rata

Saudara-saudari pembaca yang saya kasihi dan hormati, sekarang sedang berjalannya muktamar PAS yang ke 56. apa yang menarik perhatian bukan isu perbincangan, usul mahu pon mahu wujudkan kerajaan perpaduan atau tidak, cuma mengenai surat khabar Utusan yang selama hari ini kononya dikatakan dikuasi oleh kerajaan atau UMNO.

Saudara-saudari pembaca semua, Utusan Malaysia memaparkan segala isu,usul dan maklumat untuk perjalanan muktamar PAS yang ke 56 ini didalam beberapa helaian khas untuk dibaca oleh rakyat tidak mengira PAS atau UMNO, apa yang dapat saya halusi tiada satu pun cercaan di lemparkan kepada kepimpinan PAS dan seluruh perwakilan PAS serta usul yang dibawa oleh mereka.

selama hari ini pelbagai tomahan dan cacian mereka berikan kepada Utusan Malaysia kononya surat khabar rasmi UMNO dan Kerajaan. tapi semua itu hanya satu cacian yang tidak bermakna kerana sangkaan mereka memang jauh lebih meleset dari asal, tapi saya berani katakan bahawa HARAKAH adalah satu surat Khabar yang hanya menceritakan perihal pemimpin PAS dan keburukan UMNO sahaja. ketika Mesyuarat Agong UMNO di PWTC setiap usul yang UMNO bawa semua dicaci di keji didalam HARAKAH. tetapi kalau berita tentang PAS mereka julang melangit.

inikah yang mereka laung-laungkan bahawa sistem media dalam malaysia tidak demokrasi dan utusan Malaysia berat sebelah. yang saya dapat simpulkan disini bahawa pemimpin PAS hanya Cakap Tak SeRupa BikIN. Majalah rasmi mereka tak apa berat sebelah tapi majalah rasmi orang lain perlu ceritakan kebaikan mereka...boleh bllaaahhh ler PR. (PENIPU RAKYAT)

sekian

renung,lihat jeling serta fikir-fikirkanlah

-cicitmaharajalela-

No comments: