Selamat Datang / Welcome

"Tidak Melayu Hilang Di Dunia"

Sunday, May 17, 2009

Nizar Takbur,Angkuh dan Sombong (Pemimpin Idola PR)

assalamualaikum..wbt,

semalam hari ahad sambil duduk di ruang tamu rumah saya membaca berita mingguan, dalam banyak-banyak cerita yang dikeluarkan dalam surat khabar mingguan hanya 1 yang menarik minat saya iaitu ruang temuramah antar editor berita mingguan bersama bekas MB perak Nizar chin.

apa yang dapat saya simpulkan daripada soal jawab tersebut, Nizar chin ini amat angkuh dan sombong, apa yang beliau kata " jika pembubaran DUN terjadi di Negeri Perak, saya yakin BN akan kalah teruk" . subhanallah..macam orang tak sedar diri bercakap. kalah menang ketentuan Allah. Jangan sampai terpalit kembali keatas batang hidung sendiri untuk kali yang kedua.

kali pertama, Nizar chin pernah berkata semasa Dato Nasaruddin ADUN bota melompat Parti ke PKR, apa yang Nizar chin yang Angkuh ni beri kenyataan. saya ulangkan " buat apa pilihanraya kecil, mana ada dalam perlembagaan mengatakan kalau melompat parti perlu pilihanraya" dengan muka sinis dan senyum kambing biri-biri dia tunjukkan.

tetapi hari ini apa yang dah terjadi, bukankah ibarat meludah kelanggit jatuh atas muka sendiri. jadi saya mohon Nizar chin bertaubatlah jangan terlalu angkuh dan yakin, semua ini ketentuan yang Maha Esa.

sebelum saya terlupa, beliau ada mengatakan bahawa makamah sudah menentukan beliau masih MB walau tidak dapat sokongan mejoriti ADUN, ingat lah wahai Nizar chin, cukuplah menabur fitnah kerana Allah tahu bahawa saudara menegakan benang yang basah.

sekian
tenung,lihat,jeling dan fikir-fikirkanlah

-cicitmaharajalela-

1 comment:

Anonymous said...

Sedarlah penulis,Najib AlTANTUNYA DAN zOMBIlanh yang tak tahu ikut perlembagaan negeri Perak.Ikut peraturan rimba.Rampas kuasa lepas itu lantik speker org hindu.Kononnya UMNO perjuang bangsa.Kenapa tak lantik org melayu jadi speker spt sebelum Kerajaan Pakatan Rakyat dirampas.