Selamat Datang / Welcome

"Tidak Melayu Hilang Di Dunia"

Tuesday, April 21, 2009

Sgor Tak Mau DEB..? Hati Hati Perangkap….





Ingat! Jangan cepat melatah….Apakah kita mahu terperangkap lagi dengan political game Khalid Ibrahim bagi pihak si Anwar Ibrahim..??Sewaktu sedang berlangsung Pilihanraya kecil Permatang Pauh bulan Ogos tahun lalu, tiba tiba Khalid buat pengumuman mahu menaikkan kuota peratusan pengambilan kemasukan pelajar-pelajar BUKAN Melayu di UiTM.

Maka ramailah anak anak melayu yang ‘naik berang’ lalu berbondong bondong berarak dan berhimpun di pejabat SUK Selangor membantah keras “tawaran gila” MB Selangor itu.Dalam hal ini, UMNO muncul mendominasi bantahan dimana kesannya seluruh masyarakat bukan melayu melihat betapa sensitifnya parti melayu yang tidak mahu digugat keistimewaannya yang sentiasa terpelihara dan termaktub sejak DEB dilaksanakan.

Natijahnya, BN telah gagal “mengurat dan menawan” hati pengundi bukan melayu, kaum cina khususnya di Permatang Pauh, kemudian berlarutan virus itu ke Kuala Trengganu, terus menular ke Bukit Selambau dan Bukit Gantang….Kini, sebaik sahaja angin Pilihanraya kecil DUN Penanti mahu bertiup kencang, kadam Anwar yang bernama Khalid Ibrahim ini mula mencuit pinggang pemimpin UMNO agar melatah dan akan ikut menari alunan irama Kopi Dangdut kegemaran Ketua Umum PKRnya itu….
Ini dibuktikan dengan kenyataan rasmi semalam oleh Menteri Besar Selangor, Khalid Ibrahim bahawa “rakyat negeri Selangor tidak memerlukan Dasar Ekonomi Baru”. Apa yang nak kita herankan sebab sememangnya mahzab Anwarisme ini tidak ada kepedulian langsung kepada sensitiviti orang melayu, asalkan dapat menjadi Champion bangsa bukan melayu, itu dah memadai buat mereka….Kenyataan beliau yang sanggup melacurkan DEB adalah satu propaganda murahan supaya bukan melayu terus mendokong Pakatan Pembangkang.

Inilah kick off yang diperlukan untuk mengekalkan sokongan bukan melayu setelah keputusan Pilihanraya kecil Bukit Gantang menyaksikan ada peningkatan yang baik daripada pengundi pengundi melayu kini mahu kembali mendakap UMNO-BN.Maka dengan itu, UMNO seharusnya lebih bijak untuk “divert the pressure” dengan memberikan tekanan kepada PAS Selangor untuk menyatakan apakah formula meyakinkan yang mampu MENJAMIN hak hak melayu akan dipelihara sekiranya DEB dimansuhkan di negeri pemerintahan PKR ini. Walaupun kita boleh menduga PAS tidak akan termampu setelah gagal dalam beberapa hal sebelum ini menyanggah keputusan mengikut selera nafsu PKR & DAP seperti terbukti dalam isu pengawalan jualan alkohol dan terbaru ini menawarkan Yb Elizabeth kembali menjawat jawatan Ahli Dewan Undangan Negeri dan EXCO Selangor……

Kesimpulanya kalau khalid & anuar serta PR tak nak DEB tak per, kita jangan paksa. cuma pihak kerajaan perlu pastikan bahawa mereka dan keluarga mereka tersisih dari DEB.

No comments: