Selamat Datang / Welcome

"Tidak Melayu Hilang Di Dunia"

Thursday, April 23, 2009

BUKAN TARAF BUMIPUTERA DAH BOLEH MASUK TENDER!!!

Assalamualaikum WBT...

kepada pembaca yang dikasihi, baru-baru ini Dato' Seri Najib telah memansuhkan syarat 30% bumiputera dalam syarikat yang ingin memasuki tender kerajaan, ini yang dipanggil ONE MALAYSIAN.

saya dengan seiklas hati cukup terkilan dan bersedih dengan apa yang telah berlaku semenjak ONE MALAYSIAN diperkenalkan, semasa pembentangan ahli karbinet baru kementeria pembangunan ushawan dan koperasi telah di mansuhkan. saya masih mendiamkan diri, tetapi baru-baru ini bilik ekuiti 30% bumiputera antara syarat syarikat ingin memasuki tender kerajaan di mansuhkan.. ini tidak boleh jadi!!! MELAYU HARUS BANGUN MEMPERTAHANKAN HAK BUMIPUTERA...

Saya cukup terkejut dengan pengistiharan tersebut.... tetapi inilah punca apabila Anuar Ibrahim melaungkan "MALAYSIA MALAYSIAN" ini kah yang kita mahu. satu persatu hak bumiputera terhakis atau dirampas. Itu sebab saya secara peribadi cukup benci dengan perjuangan yang dibawa oleh PKR, DAP dan sekarang telah dikuti oleh PAS serta hari ini UMNO pon telah tunduk dengan desakan mereka..

Saya sebagai Rakyat Malaysia Berbangsa MELAYU malu dan amat sedih dengan keputusan tersebut.. MARI BANGSA MELAYU ISLAM BANGUN MEMPERTAHANKAN HAK BUMIPUTERA ADA TERMAKTUB DALAM PERLEMBAGAAN.

UMNO, PAS DAN PKR berbangsa melayu harus bersatu mempertahankan MARUAH KITA .

sekian..

1 comment:

AloQStaQ said...

TQ bro for visiting me at AloQStaQblog!

All the best for you! Hidup UMNO Perak! Salutee~!