Selamat Datang / Welcome

"Tidak Melayu Hilang Di Dunia"

Wednesday, April 29, 2009

PR tuduh BN Diskriminasi, betul ker??



Ir nizar jamaluddin dalam ucapan beliau di Teluk Intan kemarin menuduh Kerajaan BN yang diterajui oleh UMNO mengamalkan konsep diskriminasi dalam memberi bantuan kepada rakyat. tuduhan tidak berasas ini amat dikesali, kerana selama ini ramai anak-anak penyokong PR yang diberi bantuan atau biasiswa untuk melanjutkan Pelajaran Mereka.

Tidak ketinggalan juga penyokong PR yang menjadi petani cukup ramai yang menerima subsidi dari kerajaan. dimana kebenaran atas tuduhan tersebut. Apa yang saya perhatikan pemimpin PR cukup suka menabur fitnah walaupun mereka kononya berjuang diatas nama ISLAM. Setahu saya orang islam tidak dibenarkan mencaci sesama sendiri tetapi penyakit caci mencaci ini telah diajar atau dimulai oleh pemimpin PR.

Jika kerajaan BN mengamalkan diskriminasi sudah tentu ramai kontraktor yang bukan menyokong BN gulung tikar, apa yang dapat kita lihat ramai kontraktor PR yang telah meningkat dan menjadi hartawan serta jutawan. Nizar sendiri contohnya beliau adalah seorang ushawan yang cukup berjaya dalam perniagaan, bagaimana beliau boleh memperolehi kontrak dari PETRONAS GLC, FIBER MEDISERVE pada hal itu semua anak syarikat kerjaan pusat.

disini ingin saya mengambil maksud dari sepotong ayat Al-Quran " LA IN SYAKARTUM ALLAZI DAN NAKUM" yang bermaksud "jika kamu kufur dengan nikmatku nescaya akan ku tarik kembali rezekimu" .ini lah yang telah berlaku kepada Ir Nizar yang telah kufur nikmat dan ALLAH SWT telah menarik kembali kedudukan beliau setelah 11 bulan menjadi Menteri Besar.

Saya percaya bahawa pembaca semua boleh menilai atas tuduhan yang dibuat, BN tidak nafikan bahawa mungkin ada rakyat yang tercicir menerima bantuan dari kerajaan. tetapi kerajaan ada melantik pegawai kebajikan masyarakat untuk menilai dan dihubungi jika ada yang tercicir.

Pelbagai usha kerajaan untuk mencari jalan penyelesaian bagi membantu golongan miskin. cuma apa yang saya perhatikan dasar kerajaan cukup sempurna cuma birokrasi kakitangan yang menyebabkan banyak bantuan yang diperuntukan tidak sampai kepada golongan sasaran. jadi wajarkah kita mempersalahkan pihak kerajaan.????


tenung,lihat,jeling serta fikir-fikirkan....


sekian,

cicitmaharajalela

6 comments:

Lyna said...

ermm.. kan dalam ketua umno melaka tu.. takkan tak paham kut.. rasuah ttp rasuah..

perak said...

to LYNA, dlm PR pun x lari dgn rasuah...RSUAH TETAP RASUAH.

PAS pun sama gak, pi bukit gantang untuk pencalonan pun dapat rm50 sorang, ni dah kire hebat. Banyak betui duit PAS nie....mai mane lak?
Mai Singapore ker????

Dr.IT said...

Dr.IT
Sebenarnya kita kena buat rusuhan kaum balik antara melayu ngan cina..india biarkan je nak sokong mana atau belah mana..Lepas tu kita tengok orang PAS nak potong kepala oran melayu atau cina..then baru boleh buktikan kaum cina yang makan babi ni memang perkauman..PERCAYALAH...ape2hal call no ni 0194764444

Anonymous said...

Melayu ni baik sangat..cuba kawan-kawan ingat, Malaysia ni asalnya tanah melayu..bukan tanah cina..celaka,babi,haram jadah punya cina makan babi..

Anonymous said...

qush

baik2 yop jgn disontot anuar dah la
kang br tau popular ke x?
bahaye kutuk lebih.silap2 blh ketagih klu kene sontot
hehehehehe

cicitmaharajalela said...

tq, untuk lyna tak dinafikan memang ada yg camtu tapi bukan semua. manusia tak perfact.

untuk perak , tq kerana jawabkan komen lyna.

for dr IT , selagi kita boleh atasi dengan cara demikrasi kita akan selesaikan tp kalau sampai dah tak boleh itu jalan terakhir